javaScript Matematik Nesnesi
JavaScript Math nesnesi, matematiksel görevleri gerçekleştirmek için kullanılır. Math nesnesi statik yerleşik bir nesnedir, bu nedenle onu başlatmanıza gerek kalmaz, tüm özelliklerine ve methodlarına doğrudan erişilebilir.
Matematik Methodları
Matematik herhangi bir method için sözdizimi şöyledir:
Math.round()
Math.round(x)
x sayısının en yakın tamsayıya yuvarlanır:
Math.round(4.9); // returns 5
Math.round(4.7); // returns 5
Math.round(4.4); // returns 4
Math.round(4.2); // returns 4
Math.round(-4.2); // returns -4
Math.floor()
Math.floor(x)
x sayısı değerini en yakın aşağı tamsayıya yuvarlar:
Math.floor(4.9); // returns 4
Math.floor(4.7); // returns 4
Math.floor(4.4); // returns 4
Math.floor(4.2); // returns 4
Math.floor(-4.2); // returns -5
Math.ceil()
Math.ceil(x)
, x sayısını en yakın yukarı Tam sayıya yuvarlar:
Math.ceil(4.9); // returns 5
Math.ceil(4.7); // returns 5
Math.ceil(4.4); // returns 5
Math.ceil(4.2); // returns 5
Math.ceil(-4.2); // returns -4
Math.trunc()
Math.trunc(x)
x sayısının Tam sayı kısmını döndürür:
Math.trunc(4.9); // returns 4
Math.trunc(4.7); // returns 4
Math.trunc(4.4); // returns 4
Math.trunc(4.2); // returns 4
Math.trunc(-4.2); // returns -4
Math.sign
Math.sign(x)
x sayının negatif mi yoksa pozitif mi olduğunu öğrenin:
var a = Math.sign(3); // Returns 1 (positive)
var b = Math.sign(-3); // Returns -1 (negative)
var c = Math.sign(0); // Returns 0 (zero)
Math.pow()
Math.pow (x, y)
, x sayısının y değerinde üst sayı alır:
Math.pow(8, 2); // returns 64
Exponentiation Operator **
Üs alma operatörü ( ** ), Rick Waldron'un ECMAScript teklifidir. 4. aşamada (tamamlandı) ve ECMAScript 2016'nın bir parçasıdır.
console.log(3 ** 4);
// çıktı: 81
console.log(10 ** -2);
// çıktı: 0.01
console.log(2 ** 3 ** 2);
// çıktı: 512
console.log((2 ** 3) ** 2);
// çıktı: 64
Üst almada a ** b ** c şeklinde olursa sağdan sola, yani a ** (b**c) şeklinde olur sonuç:
var a = 5, b = 2, c = 2;
a ** b ** c; // 625
// a ** b ** c'nin yürütme sırası;
(5 ** (2 ** 2))
(5 ** 4)
625
Math.sqrt()
Math.sqrt(x)
x sayısının karekökünü döndürür:
Math.sqrt(64); // returns 8
Math.sqrt(25); // returns 5
Math.abs()
Math.abs(x)
, x sayısının mutlak (pozitif) değerini döndürür:
Math.sin()
Math.sin(x)
x satısının açısının (radyan cinsinden verilir) sinüsünü (-1 ile 1 arasında bir değer) döndürür.
Radyan yerine derece kullanmak istiyorsanız, dereceleri radyana dönüştürmeniz gerekir:
Radyan cinsinden açı = Derece cinsinden açı x PI / 180.
Math.sin(90 * Math.PI / 180); //90 derecenin sinüsü return 1
Math.cos()
Math.cos(x)
methodu kosinüs radyan bir açı X (a değeri arasında 1 ve 1) geri döner. Radyan yerine derece kullanmak istiyorsanız, dereceleri radyana dönüştürmeniz gerekecektir. Aşağıdaki örneğe bir göz atın:
Math.cos(0 * Math.PI / 180); //0 derecenin cos değeri return 1
Math.min()
Math.min()
methodu bağımsız değişkenler listesi en düşük değeri bulmak için kullanılır. Aşağıdaki örneğe bir göz atın:
Math.min(0, 150, 30, 20, -8, -200); // returns -200
Math.max()
Math.max()
metodu bağımsız değişkenler listesi en yüksek değerini bulmak için kullanılır. Aşağıdaki örneğe bir göz atın:
Math.max(0, 150, 30, 20, -8, -200); // returns 150
Math.random()
Math.random()
0 (dahil) ile 1 (hariç) arasında rastgele bir sayı döndürür:
Math.random(); //rastgele bir sayı döndürür
Dikkat! Math.random()
methodu her zaman 1'den küçük bir sayı döndürür.
Math.random()
methodu Math.floor()
methoduyla birlikte kullanıldığında rastgele tamsayılar oluşturulabilir.
Math.floor(Math.random() * 10); // 0 ile 9 arasında bir sayı döndürür
Math.floor(Math.random() * 11); // 0 ile 10 arasında bir sayı döndürür
Math.floor(Math.random() * 100); // 0 ile 99 arasında bir sayı döndürür
Math.floor(Math.random() * 101); // 0 ile 100 arasında bir sayı döndürür
Math.floor(Math.random() * 10) + 1; // 1 ile 10 arasında bir sayı döndürür
Math.floor(Math.random() * 100) + 1; // 1 ile 100 arasında bir sayı döndürür
Aşağıdaki JavaScript fonksiyonu min (dahil) ila maks (dahil değil) arasında rastgele bir sayı döndürür:
function getRndInteger(min, max) {
return Math.floor(Math.random() * (max - min) ) + min;
}
Bu JavaScript fonksiyonu her zaman minimum ve maksimum arasında rastgele bir sayı döndürür (her ikisi de dahildir):
function getRndInteger(min, max) {
return Math.floor(Math.random() * (max - min + 1) ) + min;
}
- HTML
- CSS
- PHP
- JQUERY
- PHOTOSHOP
- JavaScript
- Web Dünyası
- Linux
- MİTHRİL FRAMEWORK
- Laravel
- Git
- React
- HTML LİNK(Bağlantı)EKLEME - LİNK VERME
- HTML YAZI VE RESİM ORTALAMA
- HTML RESME LİNK VERME
- HTML FORM OLUŞTURMA
- CSS YATAY MENÜ YAPIMI
- HTML RESİM EKLEME
- CSS (BOYUT) GENİŞLİK VE YÜKSEKLİK (Width-Height)
- HTML DİV ve SPAN NEDİR?
- HTML ARKAPLANA MÜZİK EKLEME
- KALİTE KAYBETMEDEN RESİMLERİ BÜYÜTME