Mithril.js Components
Bileşenler, kullanıcı arayüzünü ayrıştırarak birbirinden bağımsız ve tekrar kullanılabilen parçalar oluşturmanızı sağlar. Bu sayede her bir parçayı, birbirinden izole bir şekilde düşünerek kodlayabilirsiniz.
Bir Mithril bileşeni, view
methoduna sahip bir POJO'dur. POJO Eski JavaScript Nesnesidir.
Kavramsal olarak bileşenler, JavaScript nesneler gibidir. Bileşenler, "vnodes"
adındaki girdileri opsiyonel olarak alırlar ve ekranda görüntülenecek Mithril.js elementlerini geri döndürürler.
Bir bileşen oluşturmak için en basit yol, bir JavaScript POJO(Eski javascript nesne) yazmaktır:
var Example = {
view: function(vnode) {
return m("h2", "Hello")
}
}
Bileşeni etkinleştirmek için m.mount
Methodu kullanıyoruz.
m.mount(document.body, Example)
Çıktımız şöyle olur.
<h2>Hello</h2>
ÇIKTI:
Birden fazla Eleman yazdırılacaksa
var root=document.body;
var Example = {
view: function(vnode) {
return [
m("h3", "Javascript Dersi"),
m("p", "Ekran Çıktılar")
]
}
}
m.mount(root, Example)
ÇIKTI:
veya bunun gibi
var root=document.body;
var Hello = {
view: function() {
return m("main", [
m("h1", {class: "title"}, "My first app"),
m("button", "A button"),
])
}
}
m.mount(root, Hello)
m.mount
methodu m.render
methoduna benzer, ancak bazı HTML'leri yalnızca bir kez oluşturmak yerine, Mithril'in otomatik yeniden çizme sistemini etkinleştirir. Bunun ne anlama geldiğini anlamak için, bazı etkinlikler ekleyelim:
var count = 0 // Değişken oluşturuldu
var Hello = {
view: function() {
return m("main", [
m("h1", {class: "title"}, "My first app"),
// sayıyı bir artırdı
m("button", {onclick: function() {count++}}, count + " clicks"),
])
}
}
m.mount(document.body, Hello)
ÇIKTI:
Buton üzerinde count
değişken, sayımı artıran (en üstünde bildirilen) bir onclick
olayı tanımladık. Şimdi buton etiketinde bu değişkenin değerini de veriyoruz.
Şimdi düğmeye tıklayarak düğmenin etiketini güncelleyebilirsiniz. m.mount
kullandığımızdan, count
değişkenindeki değişiklikleri HTML'ye uygulamak için m.render
'ı elle çağırmanıza gerek yoktur; Mithril sizin için yapıyor.
Performansı merak ediyorsanız, Mithril'in güncelleme yapmakta çok hızlı olduğu ortaya çıktı, çünkü yalnızca DOM'nin kesinlikle ihtiyaç duyduğu parçalarına dokundu. Yani yukarıdaki örneğimizde, butona tıkladığınızda, içindeki metin DOM Mithril'in gerçekte güncellenen tek kısmıdır.
- HTML
- CSS
- PHP
- JQUERY
- PHOTOSHOP
- JavaScript
- Web Dünyası
- Linux
- MİTHRİL FRAMEWORK
- Laravel
- Git
- React
- HTML LİNK(Bağlantı)EKLEME - LİNK VERME
- HTML YAZI VE RESİM ORTALAMA
- HTML RESME LİNK VERME
- HTML FORM OLUŞTURMA
- CSS YATAY MENÜ YAPIMI
- HTML RESİM EKLEME
- CSS (BOYUT) GENİŞLİK VE YÜKSEKLİK (Width-Height)
- HTML DİV ve SPAN NEDİR?
- HTML ARKAPLANA MÜZİK EKLEME
- KALİTE KAYBETMEDEN RESİMLERİ BÜYÜTME